14 مرداد 1402 توسط admin 0 دیدگاه

ماندگاری بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

ماندگاری بلیچینگ دندان ،اگر می‌ خواهید لبخند خود را زیبا کنید اما نمی‌ خواهید تحت عمل ‌های دندانپزشکی گران ‌قیمت قرار بگیرید یا هزینه بالایی پرداخت نمایید ، ممکن است به فکر سفید کردن دندان ‌های خود باشید. به لطف درمان های مدرن بلیچینگ دندان، داشتن لبخندی زیبا آسان تر از چیزی است که فکر می کنید. بلیچینگ حرفه ای دندان که به عنوان سفید کننده دندان نیز شناخته می شود، یک درمان زیبایی دندانپزشکی محبوب و غیرتهاجمی است.در مطلب امروز توضیح می دهیم که طول عمر و ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است.

طول عمر و ماندگاری بلیچینگ دندان

صرف نظر از اینفلوئنسرها و تبلیغات مختلف که می توانند گمراه کننده باشند، حقیقت این است که سفید کردن دندان دائمی نیست. تنها سه هفته پس از پایان درمان، شاهد کاهش جزئی در روشنی دندان هایتان خواهید بود. این به دلیل کم آبی است که بلافاصله پس از درمان رخ می دهد و باعث می شود دندان ها سفیدتر از آنچه هستند ظاهر شوند. هنگامی که آبرسانی مجدد انجام شد، چند هفته بعد به میزان نهایی سفیدی خود خواهید رسید که در عرض چند ماه به تدریج کاهش می یابد. طول عمر بلیچینگ دندان در هر یک از روش های بلیچینگ در زیر آورده شده است.

ماندگاری بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

قبل از بلیچینگ دندان چه اقداماتی لازم است؟

قبل از بلیچینگ، برخی اقدامات لازم است که باید به آنها توجه شود و باید آنها را رعایت کنید. این موارد به شرح زیر هستند:
ملاقات با دندان‌پزشک: قبل از شروع هر گونه روش بلیچینگ دندان، مهم است که با دندان‌پزشک خود ملاقات کنید. دندان‌پزشک می‌تواند وضعیت دندان‌ها را بررسی کند و ببیند که آیا بلیچینگ برای شما مناسب است یا خیر.

بیشتر بخوانید:بلیچینگ دندان چیست؟

جرم‌گیری دندان‌ها:

پیش از بلیچینگ، دندان‌ها باید به طور کامل تمیز شوند. این امر شامل مسواک‌زدن به طور منظم، استفاده از نخ دندان و استفاده از دهانشویه ضد باکتریال است. این کار به حذف ذرات غذایی، لکه‌ها و رنگ‌دانه‌های سطحی کمک می‌کند و باعث افزایش اثربخشی بلیچینگ می‌شود.
مشورت درباره حساسیت: اگر تمایل به انجام بلیچینگ دارید و قبلاً حساسیت دندانی یا مشکلات دهانی داشته‌اید، بهتر است این موضوع را با دندان‌پزشک خود مطرح کنید. آنها می‌توانند راهنمایی‌هایی برای کاهش حساسیت در طول فرایند بلیچینگ به شما بدهند.

عوامل موثر در ماندگاری بلیچینگ دندان

در ساختمان پزشکان ساحل میزان ماندگاری بلیچینگ دندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است و تحت تأثیر چندین عامل قرار می گیرد.

  • نوع ماده بلیچینگ: مدت زمان ماندگاری بلیچینگ دندان تا حدی به نوع ماده سفید کننده ای که دندانپزشک زیبایی شما استفاده می کند بستگی دارد. اگرچه مواد سفید کننده معمولاً پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید هستند، غلظت ‌های متفاوت و همچنین روش‌ های مختلفی برای بلیچینگ به کار می رود. از آنجایی که طیف گسترده ای از گزینه های سفید کننده وجود دارد، نتایج متوسط بلیچینگ دندان می تواند بین شش ماه تا حداکثر سه سال دوام داشته باشد. با این حال در بیشتر موارد، میزان ماندگاری نتایج بلیچینگ حدود یک سال خواهد بود.
  • شدت بلیچینگ: هر چه غلظت ماده بلیچینگ به کار رفته بالاتر باشد، نتایج سریع تر خواهد بود اما استفاده از مواد بلیچینگ با غلظت پایین تر باعث طول عمر بیشتر بلیچینگ دندان خواهد شد.
    تعداد جلسات بلیچینگ: طول مدت درمان بلیچینگ به طور مستقیم بر میزان ماندگاری نتایج آن تاثیر می گذارد. یک دوره درمان طولانی تر (تعداد جلسات بلیچینگ بیشتر)، نتایج بادوام تری ایجاد خواهد کرد.
  • عوامل محیطی: فاکتورهای محیطی نظیر تغییرات دما و رطوبت نیز می توانند بر میزان ماندگاری بلیچینگ دندان اثر بگذارند. رطوبت و تغییرات دمایی بالا می تواند از خواص ژل بلیچینگ دندان بکاهد. این امر ممکن است به نتایج سفیدکنندگی ضعیف تر یا کم دوام تر منجر شود.
  • عوامل فردی: عادات سبک زندگی بیمار، فاکتورهای ژنتیکی و رنگ طبیعی دندان همگی می توانند بر ماندگاری بلیچینگ دندان تأثیر بگذارند. بعنوان مثال افراد سیگاری یا کسانی که به طور طبیعی دندان های تیره تری دارند، ممکن است برای حفظ نتایج بدست آمده به درمان های طولانی تر یا با فواصل زمانی کمتر نیاز داشته باشند.
  • مراقبت بعد از درمان: افراد پس از بلیچینگ دندان همچنان باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنند. علاوه بر این اجتناب از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که به لکه کردن دندان ها معروف هستند، می تواند به حفظ نتایج بلیچینگ برای مدت طولانی تر کمک نماید.
پرسش های متداول

اگر یک یا دو روکش دارید، با خیال راحت بقیه دندان های طبیعی خود را بلیچینگ کنید، اما توجه داشته باشید که روکش دندان با بلیچینگ دندان روشن نمی شود. ترکیب سفید کننده برای ساختار دندان های طبیعی طراحی شده است، نه مواد مصنوعی. اگر روکش دندان شما تغییر رنگ داده است، به احتمال زیاد زمان تعویض روکش فرا رسیده است.

سفید کردن دندان لکه های روی سطح دندان را از بین می برد. رنگ طبیعی دندان ها را بازیابی می کند. بلیچینگ دندان یک پله بالاتر می رود. علاوه بر از بین بردن لکه ها و زردی روی دندان ها، از مواد شیمیایی برای روشن کردن رنگ لایه مینا استفاده می کند.

تا ۲۴ ساعت بعد از انجام بلیچینگ، مایعات تیره یا با رنگ قوی: به عنوان مثال، چای، قهوه، شراب قرمز، کولا و آب گوجه فرنگی. نوشیدنی‌های اسیدی: نوشیدنی‌های گازدار، آب میوه‌ها بسیار رنگی. سس هایی که به مواد غذایی اضافه می شوند مانند: سس سویا، سس کچاپ و سس شکلات. خصوصا غذاهای چرب و رنگی مثل ماکارونی، قیمه و قورمه سبزی و … مصرف نکنید.

بلیچینگ دندان ظاهر دندان های شما را و لبخند شما را بهبود می بخشد. با این حال، دندانپزشکان توصیه می کنند قبل از در نظر گرفتن این گزینه درمانی و زیبایی برای کودکان، حداقل تا ۱۴ سالگی صبر کنید.

هنگامی که دندان های خود را سفید کردید، احتمالاً برای حداقل یک سال یا حتی بیشتر نیازی به انجام این کار ندارید. این واقعاً به مراقبت از دهان و عادات سبک زندگی شما بستگی دارد. برای مثال، اگر سیگار می‌کشید یا مقدار زیادی قهوه یا شراب می‌نوشید، ممکن است هر شش ماه یکبار نیاز به انجام ان باشید.

بلیچینگ دندان ممکن است باعث ایجاد حساسیت در حین یا بعد از انجام آن و ناراحتی جزئی در لثه های شما شود. هر دوی این عوارض اغلب موقتی هستند و چند روز پس از انجام این روش برطرف می شوند. مهم است که اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید به دندانپزشک زیبایی خود اطلاع دهید زیرا دندانپزشک می تواند بهترین راه حل را برای شما توصیه کند.

خوشبختانه، تعدادی از اقدامات وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ نتایج بلیچینگ دندان خود انجام دهید. ابتدا از خوردن یا نوشیدن هر چیزی که می تواند دندان های شما را لکه دار کند، خودداری کنید، مانند قهوه، چای، نوشابه، انواع توت ها و هر چیزی که حاوی رنگدانه زیادی هست و می تواند رنگ دندان شما را تغییر دهند. اگر تصمیم به خوردن و نوشیدن این مواد دارید، حتماً دهان خود را بشویید یا بعد از آن دندان های خود را مسواک بزنید. در نهایت، مسواک زدن دو بار در روز و جرم گیری به موقع دندان می تواند به جلوگیری از ایجاد لکه روی دندان شما کمک کند.

اگر مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان دارید، باید قبل از بلیچینگ دندان ها این مشکلات را اصلاح کنید. محصولات سفید کننده بسیار قوی هستند و اگر محصول ژل وارد حفره پوسیده دندان شود، می تواند به طور جدی به دندان آسیب برساند و همچنین منجر به دندان درد شدید شود.

هنگامی که به مطب دندانپزشکی زیبایی خود برای بلیچینگ دندان ها مراجعه می کنید، دندانپزشک در طول درمان دندان های شما را با یک ژل سفید کننده فرموله شده مخصوص می پوشاند. همچنین، دندانپزشک شما از نوعی نور برای افزایش اثرات سفید کنندگی ژل استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *